Menu Close

Erasmus+

 

Anglų kalbos mokytojų kvalifikacijos tobulinimas Danijoje

Šiais mokslo metais mūsų mokykloje vyksta tarptautinis Erasmus+ projektas „Kūrybiškumas užsienio kalbų mokyme“, kurio tikslas yra tobulinti mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijas Europos švietimo kontekste. Rugpjūčio 22-25 dienomis anglų kalbos mokytojos Daiva Malcienė ir Elena Jakimova dalyvavo projekto mobilumo veiklose Danijoje – stebėjo Danijos miesto Herfiolgė Holmebækskolen mokyklos mokytojų darbą ir mokinių mokymąsi.

Projekto dalyvės pamatė, kaip vyksta anglų ir vokiečių kalbų mokymas, kokius metodus mokytojai taiko, kaip vyksta užsienio kalbų ir kitų dalykų integruotos pamokos, kaip mokykla įgyvendina mokymosi programas mokiniams, turintiems mokymosi sunkumų; kaip mokykla vykdo tam tikras veiklas, kurių pagalba  įtraukia į ugdymo(si) procesą mokinius, kurie gyvena nepalankiomis socialinėmis ir ekonominėmis sąlygomis; kaip šios veiklos įtakoja mokinių individualią pažangą.

Danijos mokyklos darbo stebėjimo metu įgytos patirties pristatymas ir įgyvendinimas vyks rugsėjo – gruodžio mėnesiais per anglų ir vokiečių kalbų pamokas, o taip pat ir kitų pamokų metu, integruotų su užsienio kalbomis.

 

Darbinga vasara

Vasara – ne tik atostogų metas. Ir per mokinių vasaros atostogas toliau vyko suplanuotos projekto  „Kūrybiškumas užsienio kalbų mokyme” veiklos. Antrasis mobilumas vedė į Viduržemio jūros salose išsidėsčiusią Maltą. Vokiečių kalbos mokytoja Asta Milaknienė liepos 25 – 29 d. drauge su kolegomis iš Slovakijos, Prancūzijos ir Vengrijos ten dalyvavo kursuose „Fit in Deutsch“. Kursų vadovė Gertraud Lehr iš Vokietijos galėjo suteikti dalyviams įvairiapusiškai naudingų žinių, nes ji ne tik vadovauja Carob institutui, rengiančiam mokytojų tobulinimosi kursus, bet pati daug metų dirbo mokytoja, o vėliau ir mokyklos direktore, tad su mokytojo darbu ir jo poreikiais yra susipažinusi praktiškai.

Kursų dalyviai galėjo ne tik patobulinti asmenines vokiečių kalbos žinias, nes visi užsiėmimai vyko vokiečių kalba, bet ir susipažinti su inovatyviais vokiečių kalbos dėstymo metodais, skatinančiais mokinių aktyvumą,  kūrybiškumą, bendradarbiavimą, pasidalinti savo patirtimi su kolegomis. Visus metodus mokytojai išbandė praktiškai, dirbdami porose, grupėse ar individualiai. Kadangi grupė buvo nedidelė (7 dalyviai), aukšta mokymosi kokybė buvo garantuota, o smagios užduotys, susiję su teatru, muzika, daile, literatūra, bei dalyvių išradingumas užtikrino puikią nuotaiką. Šie mokymai praturtino naujomis idėjomis, leido patobulinti dalykines ir bendrąsias kompetencijas bei įkvėpė įgytas patirtis išbandyti savo pamokose.

Kursų organizatoriai pasirūpino ir kultūrine programa: profesionaliai sudaryta darbotvarkė leido dalyviams ne tik mokytis, bet ir susipažinti su unikalia Maltos istorija bei kultūra, įžymiomis vietomis, paragauti tradicinių patiekalų.

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursai Sicilijoje

2022 m. gegužės 1 d. startavo naujas mūsų mokyklos Erasmus+ tarptautinis projektas           „Kūrybiškumas užsienio kalbų mokyme”.  Projekto veiklos prasidėjo mokytojų mokymosi vizitu į Siciliją.  Anglų kalbos mokytojos Daiva Malcienė ir Elena Jakimova gegužės 30 d. – birželio 3 d. dalyvavo kursuose ,,Kūrybiškas anglų kalbos dėstymas”.  Pedagogės džiūgavo, kad kursus vedė visame pasaulyje žinomas  dėstytojas britas Alan Marsh. Mokymai ir edukacijos vyko anglų kalba.

Kartu su kitais mokytojais iš Vokietijos, Danijos, Nyderlandų, Prancūzijos, Čekijos, Suomijos, mūsų mokyklos mokytojos susipažino su kūrybiškais, aktyviais ir motyvuojančiais mokytis anglų kalbos dėstymo metodais. Dėstytojas pristatė daug praktiškų patarimų, mokymo būdų, kuriuos mūsų mokytojos kursų metu  išbandė pačios.  Mokymo medžiagą dėstytojas  pateikė žaismingai, patraukliai, efektyviai. Mokytojos atviravo, kad išbandyti nauji mokymo metodai tinka įvairaus amžiaus mokiniams ir lengvai pritaikomi. Projekte dalyvavusios anglų kalbos mokytojos mokymuose įgytą patirtį su savo mokiniais įgyvendins nuo kitų mokslo metų pradžios.

Smagu, kad kursų organizatoriai neapsiribojo mokymais, bet ir pasiūlė dalyviams įvairią kultūrinę programą.  Kursuose dalyvavę septynių šalių mokytojai anglų kalbos įgūdžius galėjo tobulinti įvairiose edukacijose natūralioje aplinkoje. Projekto dalyviai aplankė žymias Sicilijos vietas, ragavo nacionalinius šalies patiekalus.

Kursų pabaigoje tarptautinės mokytojų komandos varžėsi viktorinoje, kurios metu pasitikrino per mokymų savaitę įgytas žinias. Visiems dalyviams buvo įteikti Erasmus+ sertifikatai. Esame dėkingi Europos Sąjungos Erasmus+ projektų suteiktomis galimybėms tobulėti  profesinėje srityje. plačiau

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos mokytojų vizitas į Latvijos Livani mokyklą

2022 m. kovo 24-25 dienomis Rokiškio Senamiesčio progimnazijos keturių  mokytojų komanda lankėsi Latvijos Livani 1 vidurinėje mokykloje ir dalyvavo mūsų mokyklos Erasmus+ projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą“ numatytose veiklose. Darbo stebėjimo mobilumo metu mūsų mokyklos mokytojai aiškinosi,  kaip Livani mokykloje organizuojamas ir pritaikomas ugdymo procesas skirtingų gebėjimų mokiniams,  stebėjo užsiėmimus įspūdingame sporto komplekse, sužinojo, kaip mokykloje įgyvendinama Latvijos švietimo reforma. Per dvi dienas mūsų mokytojai stebėjo beveik 30 įvairių dalykų pamokų. Vizitas į Livani mokyklą buvo labai įdomus, naudingas ir paskatino mūsų mokytojus pamąstyti, kaip įgyvendinti Latvijos mokyklos gerąją patirtį mūsų progimnazijoje.

Latvijos Livani mokyklos darbo stebėjimo metu įgytos žinios ir patirtis buvo pristatyta mokytojų susirinkime balandžio 7 d. plačiau

Integruotos pamokos – mokinių, tėvelių ir mokytojų apklausų rezultatai

Nuo šių mokslo metų pradžios mūsų mokykloje aktyviai vyko Erasmus+ projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą“ įgyvendinimo veiklos. Remdamiesi darbo stebėjimo vizito Ispanijos mokykloje ir kvalifikacijos kėlimo kursų Maltoje metu įgyta patirtimi, projekto dalyviai ne tik pritaikė ir išbandė įgytą patirtį savo dalykų pamokose, bet ir įtraukė kolegas į bendras integruotas pamokas. Per pirmąjį šių mokslo metų pusmetį beveik visi mokyklos mokytojai įsitraukė į integruotą ugdymą, įvyko daug įvairių integruotų pamokų. Nors buvo integruojami įvairūs dalykai, dauguma integruotų pamokų buvo su užsienio kalbomis: anglų, vokiečių ir rusų kalbomis. Užsienio kalbos buvo integruojamos į matematiką, geografiją, istoriją, gyvenimo įgūdžių pamoką, fizinį ugdymą, biologiją, technologijas ir kitus dalykus. Taip pat vyko ir bendros įvairių kalbų pamokos: anglų ir lietuvių, vokiečių ir anglų kalbų integruotos pamokos bei kitų dalykų integruotos pamokos.

Mokykloje buvo įgyvendintas ir ilgalaikis integruotas rusų kalbos, dorinio ugdymo ir dailės projektas. Projektas buvo vykdomas su 6 klasės mokiniais, kai jie išmoko rusų kalbos abėcėlę. Per rusų kalbos pamokas mokiniai skaitė tekstą apie draugystę, išsiaiškino gramatines konstrukcijas, sudėtingesnę leksiką. Per dorinio ugdymo pamokas mokiniai diskutavo apie draugystę, tikrą draugą. Per dailės pamokas iliustravo pasirinktą teksto sakinį, pasirinkę norimą skaitmeninę iliustravimo programą. Galiausiai buvo išleista skaitmeninė knyga “Дружба”.

Mokykloje buvo suorganizuota mokytojų, mokinių ir jų tėvų apklausa apie integruotų pamokų naudą ugdymo(si) procese.

Mokinių apklausoje dalyvavo 102 5-8 klasių mokiniai. Didžioji dauguma mokinių (82 %) teigė, kad integruotos pamokos jiems patinka, kad jos suteikia galimybę daugiau išmokti (77 %). 57 % procentai mokinių pasisakė už tai, kad integruotos pamokos skatina labiau domėtis mokomaisiais dalykais. Smagu buvo sužinoti, kad daugiau negu pusė apklaustųjų (62 %) norėtų daugiau integruotų pamokų. 9 % mokinių teigė, kad integruotos pamokos apsunkina jų mokymąsi. Mokiniai paminėjo, kokių dalykų integruotų pamokų jie norėtų. Atsakymų buvo pačių įvairiausių. Čia galima matyti mokinių atsakymus į visus klausimus:

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?id=8NawrdSMv0ee4fqrp2tft4St_YKO0LRBmiODpYRnolpUMFBIT0w0OTVZMlNHRzNVT05CNjRWRTdKSi4u&AnalyzerToken=i542or9tmSXZTkZQ5eh1MUxnX1q1coOy

Tėvų apklausoje dalyvavo 37 5-8 klasių mokinių tėveliai. Dauguma mokinių tėvelių (73 %) atsakė, kad jie žino apie mokykloje vykdomus tarptautinius projektus ir teigė, kad dalyvavimas juose turi teigiamos įtakos mokyklos ugdymo procesui (94 %). Tėveliai pastebėjo, kad  šiuo metu vyko daug integruotų pamokų (94 %), visi tėveliai sutinka, kad integruotas ugdymas suteikia galimybę gilesniam dalykų mokymuisi, beveik visi (97 %) sako, kad jiems svarbu, kad jų vaikas mokykloje įgytų tarptautinių kompetencijų. Vis dėlto kai kurie tėvai teigė (13 %), kad toks ugdymas apsunkina dalykų mokymąsi. Pusė apklaustųjų tėvų teigė, kad jeigu mokykla dalyvautų tarptautiniame mokinių mainų projekte, jie norėtų, kad jų vaikas dalyvautų projekto veiklose užsienio šalyse. Čia galima matyti tėvų atsakymus į visus klausimus:

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?id=8NawrdSMv0ee4fqrp2tft4St_YKO0LRBmiODpYRnolpURE1US05XRzdGRU5DQ0w3NTZPMTBLWEUyMy4u&AnalyzerToken=LvBgA8Rzr9l4g1sewPk8aOqxiXex55Qx

Mokytojų apklausoje dalyvavo 21 respondentas. Visi mokytojai pastebėjo, kad projekto dalyviai įgyvendina projekto idėjas: dalinasi patirtimi, pritaiko įgytas žinias, įtraukia kolegas į bendras projekto įgyvendinimo veiklas. Visi mokytojai taiko integraciją, 62 % mokytojų veda integruotas pamokas nuolat ir dažnai, kiti mokytojai tai daro retai, nes trūksta laiko, neatitinka dalykų programos, sudėtinga bendradarbiauti su kolegomis. Mokytojų nuomone integruoto ugdymo privalumai yra tai, kad paįvairinamos pamokos (85 %), stipresnė mokinio motyvacija (66 %), ugdomas platesnis mokinio mąstymas (57 %).  Beveik visi mokytojai (95 %) mano, kad „tarptautiniai projektai turi didelį teigiamą poveikį ugdymo įstaigos veiklos tobulėjimui ir kaitai per ugdymo proceso dalyvius – pedagogus ir ugdytinius. Vaikai įgauna patirties, kūrybiškumo, naujų žinių, perteiktų kitokiomis raiškos formomis, tobulina kompetencijas.“ „Dalyvaudama projektuose mūsų mokykla tampa atvira naujoms idėjoms ir bendruomeniškesnė.“ Vis dėlto tik 9 % mokytojų norėtų patys dalyvauti tarptautiniuose projektuose. Čia galima matyti mokytojų atsakymus į visus klausimus:

https://forms.office.com/Pages/AnalysisPage.aspx?id=8NawrdSMv0ee4fqrp2tft4St_YKO0LRBmiODpYRnolpUOTFFVUtMUFBaNFg3UkZXVTJXSURJVEFUMS4u&AnalyzerToken=62oJAdFdaqBbdooi9SZaLmIpsKcXkH79

Lyginant šių apklausų atsakymus su apklausų rezultatais projekto pradžioje, galima teigti, kad projekto įgyvendinimo veiklos atitinka numatytus projekto tikslus: mobilumų metu įgytos žinios turi tiesioginę įtaką mokyklos pozityviems pokyčiams. Integruotos pamokos mokiniams patinka, jie daro pažangą ir tobulina savo kompetencijas.  Visi mokytojai teigia, kad integruotas ugdymas skatina aktyvesnį mokinių įsitraukimą į ugdymosi procesą ir didina jų motyvaciją.

Šios mūsų projekto įgyvendinimo patirtys buvo pristatytos respublikinėje konferencijoje „Mokymo(si) rezultatų panaudojimas siekiant ugdymo kokybės“ vasario 14 d.

 

Projekto įgyvendinimo veiklų pristatymas respublikinėje konferencijoje

Erasmus+ projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą“ įgyvendinimo veiklos buvo pristatytos Rokiškio rajono savivaldybės švietimo centro ir Rokiškio Senamiesčio progimnazijos organizuotoje respublikinėje konferencijoje ,,Mokymo(si) rezultatų panaudojimas siekiant ugdymo kokybės“ 2022 m. vasario 14 d.

Mūsų projekto tikslas yra tobulinti mokytojų asmenines ir dalykines kompetencijas Europos švietimo kontekste: stebėti kitos šalies gerąsias patirtis, dalyvauti mokymo kursuose bei įgyvendinti įgytą patirtį kasdienėje veikloje.

Dalyvaudami projekte mes tikėjomės, kad mokytojų įgytos žinios turės tiesioginės įtakos mūsų mokyklos pozityviems pokyčiams. Ir dabar po įvykusių dviejų mobilumų mes galime teigti, kad tie pokyčiai vyksta. Tuo labiau, kad net aštuoni mūsų mokyklos mokytojai galėjo išvykti į mobilumus. Tai lėmė mūsų projekto tema, susijusi su integruotu mokymu. Projekto dalyviai buvo užsienio kalbų, biologijos, chemijos, pradinių klasių mokytojai, kurie Rokiškio Senamiesčio progimnazijoje dėsto skirtingus dalykus ir kurie dirba skirtinguose Progimnazijos padaliniuose: B.Tubelienė, J.Redeckaitė, A.Milaknienė, V.Misiūnienė, E.Jakimova, E.Rudėnienė, Ž.Jasinevičiūtė, D.Malcienė. Mūsų projektas prasidėjo 2019 m., bet dėl pandeminės situacijos buvo pratęstas du kartus, tačiau pagaliau mobilumai įvyko. Mes įvykdėme du mobilumus: darbo stebėjimo Ispanijos mokykloje ir kvalifikacijos tobulinimo kursų Maltoje.

Remdamiesi įgyta patirtimi, projekto dalyviai ne tik pritaikė ir išbandė įgytą patirtį savo dalykų pamokose, bet ir įtraukė kolegas į bendras integruotas pamokas. Per pirmąjį šių mokslo metų (2021-2022) pusmetį beveik visi mokyklos mokytojai įsitraukė į integruotą ugdymą, įvyko daug įvairių integruotų pamokų. Nors buvo integruojami įvairūs dalykai, dauguma integruotų pamokų buvo su užsienio kalbomis: anglų, vokiečių ir rusų kalbomis. Užsienio kalbos buvo integruojamos į matematiką, geografiją, istoriją, gyvenimo įgūdžių pamoką, fizinį ugdymą, biologiją, technologijas ir kitus dalykus. Taip pat vyko ir bendros įvairių kalbų pamokos: anglų ir lietuvių, vokiečių ir anglų kalbų integruotos pamokos bei kitų dalykų integruotos pamokos.

Mokykloje buvo įgyvendintas ir ilgalaikis integruotas rusų kalbos, dorinio ugdymo ir dailės projektas.

Baigiantis 2020-2021 mokslo metams birželio 3 – 9 dienomis vyko netradicinio ugdymo savaitė. Šiomis dienomis ugdymo veiklos buvo organizuojamos už mokyklos ribų, o įprastines pamokas pakeitė užsiėmimai, integruojantys įvairius mokomuosius dalykus ir integruojamąsias, prevencines bei kitas ugdymo programas.

Visi projekto dalyviai aktyviai dalyvavo projekto įgyvendinimo veiklose ir pristatė savo patirtį šioje konferencijoje.

Mūsų mokyklos mokytojai tarpusavyje yra suderinę dalykų mokomąją medžiagą ir turinio, ir laiko atžvilgiu, todėl suplanuoti integruotas pamokas nėra sunku. Žinoma, pasiruošimas integruotoms pamokos reikalauja daugiau laiko ir kūrybiškumo, o dalyvavimas šiame Erasmus+ projekte ir jo įgyvendinimas mums ir suteikė daug žinių ir idėjų, kaip organizuoti tokias pamokas. Projektas mus paskatino aktyviau vesti įvairesnes pamokas, nes jos praplečia ir pagilina mokinių žinias ir gebėjimus, naujesni metodai padeda greičiau įsiminti  informaciją, žadina motyvaciją, o ir pačius mokytojus skatina bendradarbiauti.

 

Projekto koordinatorė Daiva Malcienė

Netradicinio ugdymo savaitė netradicinėje aplinkoje

Baigiantis 2020-2021 mokslo metams birželio 3 – 9 dienomis vyko netradicinio ugdymo savaitė. Šiomis dienomis ugdymo veiklos buvo organizuojamos už mokyklos ribų, o įprastines pamokas pakeitė užsiėmimai, integruojantys įvairius mokomuosius dalykus ir integruojamąsias, prevencines bei kitas ugdymo programas. Kiekviena klasė turėjo atskirą visos savaitės veiklų tvarkaraštį.        Organizuodami netradicinio integruoto ugdymo dienas mokytojai rėmėsi Erasmus+ projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų  dalykų mokymą“ mobilumuose įgyta patirtimi. plačiau

Naujas Erasmus + projektas

Gruodžio pabaigoje mūsų mokykla gavo puikią žinią – mokyklai skirta dotacija įgyvendinti naujam tarptautiniam Erasmus+ projektui Nr. 2021-2-LT01-KA122-SCH-000041918 „Kūrybiškumas užsienio kalbų mokyme“. Projekte dalyvaus anglų ir vokiečių kalbų mokytojos, kurios tobulins savo kvalifikaciją mokymo kursuose ir stebės kolegų darbą Danijos mokykloje. Projekto pradžia – 2022 m. gegužės 1 d.

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos tikslas yra užtikrinti veiksmingą kokybišką ugdymą(si), siekiant kiekvieno mokinio pažangos. Užsienio kalbų dėstymas taip pat turi būti kokybiškas, kūrybiškas ir efektyvus. Kūrybiškai atnaujinus mokymo ir mokymosi veiklas, pamokos taps įdomesnės, mokiniai bus aktyvesni, mokinių motyvacija didės, jie pasieks geresnių rezultatų, patobulins užsienio kalbų žinias ir gebėjimus, bei pasieks asmeninės pažangos. Įgiję naujos patirties projekto dalyviai įtrauks kolegas į dalykinį bendradarbiavimą, organizuojant užsienio kalbų ir kitų dalykų integruotą ugdymą.

Projekto koordinatorė D. Malcienė

Projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą“ paraiškos santrauka plačiau

Motivating methods for integrated teaching English and other subjects 2019-2022 plačiau

 

Mokytojų kvalifikacijos tobulinimo kursai Maltoje

1Sušvelnėjus pandeminei situacijai ir atsiradus galimybei tęsti Erasmus+ tarptautinį projektą ,,Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą” Rokiškio Senamiesčio progimnazijos šešių mokytojų komanda rugpjūčio 16-20 d. dalyvavo mokymo kursuose ,,Kalbų dėstymas – pasiruošimas dalyko turinio ir kalbos integravimui” Maltoje. Mūsų mokytojos Asta Milaknienė, Valerija Misiūnienė, Elena Jakimova, Edita Rudėnienė, Žydrūnė Jasinevičiūtė ir Daiva Malcienė mokėsi kartu su kitais mokytojais iš Latvijos, Estijos, Slovėnijos ir Ispanijos, o jų dėstytojas buvo visame pasaulyje kursus mokytojams vedantis britas Alan Marsh. Visas mokymas vyko anglų kalba.

Mokytojos susipažino su kalbų mokymo metodika ir su kalbų bei kitų dalykų integravimo galimybėmis. Dėstytojas pristatė daug praktiškų mokymo būdų, kuriuos mūsų mokytojos išbandė pačios. Praktiškas mokymo medžiagos pateikimas buvo žaismingas, patrauklus, tinkantis įvairaus amžiaus mokiniams ir tikrai efektyvus. Artimiausiu metu projekte dalyvavusios mokytojos mokymuose įgytą patirtį įgyvendins pamokose su savo mokiniais.

Smagu, kad organizatoriai neapsiribojo mokymais, bet ir pasiūlė dalyviams įvairią kultūrinę programą, kurios metu mokytojai galėjo tobulinti anglų kalbos įgūdžius natūralioje aplinkoje. Projekto dalyviai aplankė žymias Maltos vietas, ragavo nacionalinius šalies patiekalus.

Kursų pabaigoje tarptautinės mokytojų komandos varžėsi viktorinoje, kurios metu pasitikrino per savaitę mokymų metu įgytas žinias. Visiems dalyviams buvo įteikti Erasmus+ sertifikatai. Esame dėkingi Europos Sąjungos Erasmus+ projektų suteiktomis galimybėms tobulėti švietimo srityje.

Kvalifikacijos tobulinimas užsienyje stiprina mokytojų lyderystę

1Šiandieninis mokytojas turi ne tik suvokti savo valstybės švietimo politiką, išmanyti dalyko metodiką, bet ir matyti jos europinį bei pasaulinį kontekstą. Mokykloms svarbu užmegzti tarptautinius ryšius su kitų šalių ugdymo įstaigomis, bendradarbiauti su jomis, susipažinti su kitų šalių ugdymo organizavimo pavyzdžiais ir integruoti gerąją patirtį mokykloje.

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos pedagogų komanda, vykdydama tarptautinį ERASMUS+ projektą, 2019 m. lapkričio mėnesio 11–15 dienomis kėlė kvalifikaciją Ispanijos San Bartolome De La Torre mieste, IES Puerta del Andevalo mokykloje. Pas projekto partnerius stebėjome inovatyvių ugdymo metodų, prevencinių programų taikymą ugdymo procese, diskutavome apie mokyklose taikomus pokyčio valdymo modelius.

Pirmąją vizito dieną susipažinome su mokyklos bendruomene, miestu. Stebėjome kaip mokiniai integruotai mokosi įvairių mokomųjų dalykų: anglų kalbos su visais mokomaisiais dalykais, technologijų su fizika, matematikos su daile, braižyba ir panašiai.

Antrąją dieną lankėmės pradinėje mokykloje. Labai nustebome sutikusios tris ten besimokančius mažuosius tautiečius, atvykusius gyventi iš Lietuvos.

Trečią dieną svečioje mokykloje mūsų kompetencijų krepšelis pasipildė aktyvių mokymo(si) metodų ir IKT naudojimo pamokose praktiniais pavyzdžiais.

Labai greitai prabėgo ir ketvirtoji projekto diena. Lankėmės vaisius ir uogas auginančių ir eksportuojančių ūkininkų kooperatyve, kuriame dvi dienas per savaitę mokosi amato ir dirba tokią mokymosi formą pasirinkę vyresniųjų klasių mokiniai.

Dalyvavimas šiame projekte yra puiki galimybė pasimokyti anglų kalbos, komunikuoti ja praktiškai ir, grįžus po kursų, drąsiau organizuoti integruotas pamokas, rengti ir įgyvendinti tarptautinius projektus.

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Bernadeta Tubelienė

Rokiškio Senamiesčio progimnazijos mokytojai mokosi anglų kalbos

1Ruošdamiesi dalyvauti tarptautinio Erasmus+ projekto „Mokinių motyvaciją skatinantys metodai, integruojant anglų kalbos ir kitų dalykų mokymą“ mobilumuose, mūsų mokyklos mokytojai dalyvavo parengiamuosiuose anglų kalbos kursuose. Šešios įvairių dalykų mokytojos patobulino komunikavimo anglų kalba gebėjimus Rokiškio Švietimo centre 2019 m. spalio 8 d.- lapkričio 7 d., o savo įgytas žinias ir gebėjimus galėjo pritaikyti stebėdamos darbą Ispanijos mokykloje ir dalyvaudamos mokymo kursuose Maltoje.

Skip to content